Amerikalı şirket Starbucks, 2024’ün başlarında yıllık olarak yüzde 1,8 düşüş kaydetti. Şirketin en önemli ve en büyük pazarı ABD’de ise, satışlar yüzde 3 azaldı. Bu, Kovid-19 salgını ve 2008’deki mali krizden bu yana şirkette yaşanan en büyük düşüş.
Öte yandan şirketin, kahvelere yaptığı fiyat artışı da sosyal medyadaki şikayetleri artırdı. Her gün Starbucks’tan kahve alan isimler de artık kahve almaya gitmiyor. Şirketin aktif müşterilerinde de kayıplar yaşanıyor.
Diğer yandan şirketin pek çok eyaletinde çalışanlar sendikalaşma kararı alıyor. Şirket, çalışanlarının sendikalaşma çabalarına da balta vurmakla suçlanıyor.
İSRAİL YANLISI TUTUMLARI
Starbucks’ın İsrail’in aralıksız bombalamaya devam ettiği Gazze Şeridi’nde bulunan Filistinliler ile dayanışma mesajı paylaşan “Starbucks Workers United” adlı sendikasına dava açması da tepkilere neden olmuştu.
Starbucks’ın bu adımı, ABD’de şirketin İsrail destekçisi olduğu algısının oluşmasına yol açan önemli bir etmen oldu. İsrail’in Gazze’deki katliamları, halihazırda boykot çağrılarının hedefi olan şirketin bu hamlesi tepkilerin yükselmesine yol açtı. Starbucks, boykot çağrılarının doğru olmayan bilgilere dayandığını öne sürüyor.
BBC’ye konuşan Bank of America’dan analist Sara Senatore, başta boykot çağrılarının büyük bir etkisinin olmayacağını düşünüyordu ancak şimdi satışlardaki keskin düşüşün başka bir şekilde açıklanamayacağı fikrinde.